Met de cabrio naar Hollywood & Beverly Hills - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mirko Vos - WaarBenJij.nu Met de cabrio naar Hollywood & Beverly Hills - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mirko Vos - WaarBenJij.nu

Met de cabrio naar Hollywood & Beverly Hills

Door: Mirko

Blijf op de hoogte en volg Mirko

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

We ruimen de laatste dingen in de camper op en pakken al onze spullen bij elkaar. Vanaf het RV park is het een uur rijden naar de camperverhuur, waar we ons huisje op wielen voor 11:00 in moeten leveren. Komende nacht slapen we nog in een hotel en morgen vliegen we naar huis.
Onderweg naar de locatie van de camperverhuur gooien we de koffers vast af in het hotel. Gelukkig is de kamer al gelijk beschikbaar en binnen 10 minuten zitten we weer in de camper. Zonder koffers kunnen we straks gelijk door, wat leuks doen.

Als we aankomen bij de camperverhuur staat er een enorme rij campers en zien we tientallen mensen staan. Dat voorspelt niet veel goeds.... We willen er vandaag natuurlijk ook nog een leuke dag van maken en niet voor een groot deel wachtend doorbrengen totdat we aan de beurt zijn met de camper.
Het is zo druk en vol, dat we de camper ver om de hoek moeten parkeren. Binnen in het kantoortje is het ook al overvol met mensen en het is absoluut onduidelijk wie wanneer aan de beurt is, of wie er een camper komt halen of brengen.
Door een beetje rond te vragen, blijkt dat er buiten een man rondloopt, die de inkomende campers inspecteert. Hij geeft na inspectie een formulier mee en daarmee kunnen we binnen de boel financieel afhandelen.
Ik ga buiten gelijk op zoek naar de betreffende man en vind hem al heel snel in een van de campers die in een rij op de stoep staat. Misschien niet helemaal eerlijk, maar ik zeg hem dat ik net voor niets meer dan een uur binnen heb staan wachten, voordat ik te horen kreeg dat hij eerst de camper moest inspecteren. Hij belooft om na deze camper gelijk na de onze te komen. En vanaf dat moment gaat het heel erg vlot. Binnen 10 minuten hebben we het benodigde papiertje, waarop staat dat we de camper netjes zonder schade inleveren en dat we x kilometer hebben gereden en x uur de generator hebben gebruikt. Ik ga er snel mee naar binnen en gelukkig ben ik ook daar heel vlot aan de beurt. En zo zijn we alles bij elkaar in een ruim half uur klaar met het hele verhaal. Inmiddels is er ook een taxi voor ons gebeld en die komt precies voorgereden als we naar buiten stappen. Doordat we de koffers al hebben afgegooid in het hotel, hebben we een kleine taxi nodig. Er staan diverse mensen al een half uur of langer te wachten op een grote taxi, die meerdere personen meerdere koffers mee kan nemen. Ook dit zit dus mee voor ons.

De taxi zet ons af bij de autoverhuur. Voor de laatste dag hebben we een auto gehuurd, want zonder auto kan je in grote delen van de VS en zeker in Los Angeles helemaal niets. LA is zo uitgestrekt en het openbaar vervoer is waardeloos. Een auto huren is redelijk goedkoop, dus een goede oplossing.
Bij de autoverhuur staat ook een ongelofelijke rij. Het is duidelijk spitsuur in het hoogseizoen! We moeten een uur wachten tot we aan de beurt zijn.
De dame achter de balie vraagt of ik geinteresseerd ben in een andere categorie auto dan degene die ik heb gereserveerd. Vanwege de kosten heb ik een simpele middenklasser gekozen, het is toch maar voor een dag. Maar ze heeft tegen een kleine meerprijs ook een cabrio in de aanbieding en de verleiding is groot. Ik weet dat Joa het ook heel cool gaat vinden en ik zeg ja tegen de deal.
Ik krijg de sleutels en zie buiten dat het een Chevrolet Camaro cabrio. Een echte muscle car. Veel PK's en een open dak. En ook niet onbelangrijk....een prima geluid uit de stereo. Vergeleken bij de logge campers is dit geen sportauto maar een raceauto. Wow, wat een cool ding!

Met een grote grijns rijden we de poort uit en stellen de navigatie in op Hollywood Boulevard. Dat is een kleine 45 minuten vanaf de autoverhuur.

Hollywood Boulevard is een van de meest toeristische plekken in Los Angeles. Het is de plek waar vandaan je de beroemde Hollywood letters op de heuvel ziet staan, waar de walk of fame ligt met de sterren van alle beroemdheden en waar Man's Chinese Theater staat, de plek waar al decennia lang de premieres van de grote films plaatsvinden en waar sinds de jaren '20 grote artiesten hun handafdrukken in het cement hebben gedrukt.
Voordat we ons in de drukt storten, lunchen we eerst. Het is al 14:00 uur.
Daarna lopen we naar de plek, waar je de letters Hollywood heel goed kan zien staan, al zijn ze heel erg ver weg. Ik heb ooit een keer een klim gemaakt naar de letters en er bijna onder gestaan. Elke letter is bijna 15 meter hoog, echt enorm. Dus van een grote afstand kan je ze prima zien.
Het grappige is dat het Joa helemaal niets zegt. Vooor hem zijn het gewoon letters op een berg. Haha.

De walk of fame vint hij een stuk interessanter, al die sterren op straat met namen van beroemde mensen. De truc is natuurlijk dat we namen vinden die hem ook wat zeggen. Nou, dat is geen probleem, want Michael Jackson hebben we zo gevonden.
Het gekke is ook dat we stilstaan bij de ster van Robin Williams en nu ik dit schrijf hebben we net op het nieuws gehoord dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Gek idee.
Langs de Walk of Fame lopen ook allerlei figuren, verkleed als Hollywood-karakter. Spiderman, Marilyn Monroe, een Trasformer, Freddy Krueger, de minions uit Despicable me, Johnny Depp uit Pirates of the Caribean....ze lopen er allemaal en voor een paar Dollar kan je er mee op de foto. Pittige job, om heel de dag in de brandende zon in zo'n kostuum rond te lopen. Joa wil uiteraard wel met een paar filmhelden op de foto.

Bij Man's Chinese Theater vinden we ook de handafdrukken van Micheal Jackson. Naast die van George Clooney.
Ondanks de enorme drukte is het toch leuk om hier even rond te lopen.

Volgende stop is Beverly Hills. We springen de cabrio weer in en rijden een klein kwartiertje naar een van de duurste plekken op aarde. Ook hier is het best druk met toeristen. Er rijden bussen rond, die je de huizen van de sterren laten zien en je kan er kaarten kopen, waarmee je dat zelf kan doen. Zo is het net een dierentuin van rijke mensen. De grote huizen, de dure auto's, het is een cliché maar je ziet het allemaal.

We zetten de auto neer bij Rodeo Drive, de dure winkelstraat en lopen een rondje. Hoeveel toeristen hier ook lopen, het is echt de plek waar bekende gezichten hun designer spulletjes kopen. In de bladen zie je vaak foto's van Rodeo Drive. Kim en ik hebben hier een paar jaar geleden Britney Spears gezien. En ik weet zeker dat je zo langs een celebrity zou lopen zonder dat je gelijk ziet wie het is. Op TV of in de bladen zien ze er toch vaak anders uit, dan met baard, zonnebril of zonder make-up.
Omdat ik voor mijn werk vaker in Los Angeles kwam, ben ik hier bijna elke tripje wel een keer geweest en het blijft een grappige plek, die gezien moet hebben. Net als New York of andere plaatsen die je van film en TV kent. Alles komt je bekend voor, ook al kom je er dan voor het eerst.
Joa vindt het hele idee dat hier wereldberoemde mensen kunnen rondlopen ook wel erg spannend, maar hij meer oog voor de grote Nike World winkel die om de hoek zit en de zeldzame Bugatti Veyron, die geparkeerd staat op Rodeo Drive.

Als we het rijken-reservaat weer in de cabrio verlaten, rijden we langs de enorme huizen in Beverly Hills en het daarnaast gelegen Bel Air (wie kent het niet van de Fresh Prince of Bell Air....). Je kan je hier echt vergapen aan de enorme rijkdom. Daarbij vergeleken is het Gooi in Nederland een achterstandswijkje.

Maar aan alle mooie dingen komt een eind en ik stuur de auto de snelweg op. Dakje nog steeds lekker open, al vindt Kim het bij 28 graden in de rijwind toch best koud achterin. Joa zit prinsheerlijk naast mij, voorin. We rijden over de snelweg langs downtown Los Angeles met de skyline van de stad. Jammer genoeg rijden we ook de file in, waardoor het toch wel een beetje laat wordt. Onderweg stoppen we nog even snel bij een shopping mall, kunnen het niet laten en kopen nog een paar dingen en eten wat. Dan gaat het richting hotel.
Dit was echt de laatste dag van de vakantie.....