Omgekeerde dierentuin - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Mirko Vos - WaarBenJij.nu Omgekeerde dierentuin - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Mirko Vos - WaarBenJij.nu

Omgekeerde dierentuin

Door: Mirko

Blijf op de hoogte en volg Mirko

18 Juli 2011 | Malawi, Lilongwe

We hebben besloten om de wekker niet te zetten. Dit is een relaxdag voordat de rondreis echt begint en we zien wel wat de dag brengt.
Om 9:00 word ik als eerste wakker. En het eerste wat ik zie als ik naar buiten kijk zijn aapjes. We hebben geen gordijnen in ons hutje. Waarschijnlijk om wakker te kunnen worden met het fantastische uitzicht over Lake Malawi. Er zit een hele familie aapjes vanaf ons terras naar binnen te kijken. Dit is een omgekeerde dierentuin is de eerste gedachte die in me opkomt. Nu zitten wij binnen en kijken de aapjes naar ons.
Voorzichtig maak ik Joa wakker en leg hem uit dat hij stil moet zijn. Ik wijs naar buiten en ook hij ziet de familie aap. Hij is gelijk klaar wakker en vindt het helemaal super.
Je kunt een kind natuurlijk wel van tevoren vertellen wat je in Afrika kan verwachten maar seeing is believing zullen we maar zeggen.

Na het ontbijt gaan we met een bootje naar Lizard Island. Dat ligt op 20 minuten varen uit de kust. In Senga Bay is verder niet zo heel veel te doen. Dus dan is een eilandje met wat hagedissen en de mogelijkheid om te snorkelen wel een goed alternatief. Het is al gelijk duidelijk dat alles duur is in Malawi. USD 65 betalen voor een boottochtje met z’n drieën is erg uit verhouding met de levensstandaard van de mensen hier. Maar het is dan ook totaal niet toeristisch, dus er is ook geen concurrentie om de prijzen naar beneden te brengen. Wat een verschil met Azië.

Het voordeel dat het hier totaal niet toeristisch is, is dat je alles kunt krijgen zoals je het wilt. Dus we laten de lunch lekker op het strand serveren.
Joa kan ’s middags nog lekker in het zwembad spelen en wij komen even aan een boekje toe.

De eerste dag is voorbij gevlogen. In de lodge aan een mooi meer is de armoede die we gisteren hebben gezien er even niet. Dat is vooral voor Kim erg prettig. En sowieso kijk je na een nachtje lekker slapen heel anders tegen de wereld aan.

We kijken ’s avonds nog even een dvd en gaan vroeg naar bed. Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg. Het eerste echte avontuur in de 4x4.

  • 22 Juli 2011 - 16:12

    Ynes:

    hoi alledrie,

    De eerste verhalen maken ons erg nieuwsgierig naar de rest van de reis.
    Morgennacht gaan we zelf op vakantie, sinds lange tijd weer naar de familie in spanje.
    We gaan zeker ons best doen om her en der wifi te zoeken zodat we jullie mail kunnen lezen.

    veel plezier, succes en veel genieten.

    dikke xx
    Edwin, Ynes, Ainhoa

  • 22 Juli 2011 - 17:19

    Pa En Ma De Vos:

    Hallo Mirko, Kim en Joa.
    Leuk van jullie te horen (4 verslagen in 1x) en we zien de volgende serie met spanning tegemoet. Veel plezier en hopelijk zijn jullie al aardig gwend aan het relaxte Afrikaanse ritme.
    Dikke kus van ons en een extra knuffel voor Joa.

  • 22 Juli 2011 - 20:46

    Eef En Mars:

    Hi lieverds,

    Wat een verhaal al....en wat een contrasten volgens mij? We zijn erg benieuwd naar de rest van jullie reis en al jullie verhalen.
    Pas goed op jullie zelf. Heel veel plezier en geniet ervan.
    Dikke kus van ons....

  • 23 Juli 2011 - 10:02

    Mandy:

    Hè liefies. Wat n wereld waar jullie zijn ingestapt! Wow! Mooi zo wakker worden in en met de natuur :-). Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen. Xjes

  • 23 Juli 2011 - 13:05

    Anne:

    hi Joa, Kim en Mirko!

    Wauw.. ik ben net terug van een korte vakantie in Griekenland en lees jullie 4 verslagen vol verwondering, verbazing en nieuwsgierigheid. Dit is wel even wat anders dan een zonvakantie! Ik ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen, het zal vast een hele mooie maar ook emotionele reis worden. Heel veel succes!
    Groetjes (juf) Anne

    ps. Wat een mazzel joa dat jij die aapjes van zo dichtbij hebt mogen zien!! Kun je er eentje voor me meenemen? ;) Ik ben benieuwd welke andere dieren je nog tegen gaat komen!! Dikke kus!

  • 23 Juli 2011 - 14:27

    Jan En Jolanda:

    Lieve alledrie,

    Wat een geweldig reisverslag hebben jullie al geschreven, als ik het zo leest dan beleef ik het gewoon mee. Werkelijk fantastisch en jullie hebben nog 21 dagen te gaan, dus met veel plezier
    lees ik jullie verslagen. Ik kan me voorstellen dat Joa zijn ogen uitkijk en dat Kim moeite heeft met de armoede aldaar. Je leeft in een compleet andere wereld. Hier is het echt Hollands koud en regen.
    Wij wensen jullie nog enorm veel reisplezier toe vooral met de 4x4 (succes) en gauw tot het volgende
    verslag van jullie. Lieve groetjes Jan en Jolanda

  • 24 Juli 2011 - 08:13

    Paul Van Bilsen:

    Na al mijn reis en woonervaringen is dit ook voor mij een ongekende wereld.
    Kijk uit naar je volgende verslagen, weet uit het verleden dat je een geweldige verslaggever bent Mirko. Ga zo door en dank voor de tip ?? Padre.

  • 26 Juli 2011 - 20:45

    Mirjam:

    Hoi lieve Kim, Mirko en Joa,
    Leuk om jullie verslagen te lezen, geniet maar lekker van deze bijzondere reis.
    Tot gauw, liefs Mirjam.

  • 02 Augustus 2011 - 18:16

    Monique:

    Hahhaha, moest erg lachen om het verhaal van de aapjes. Brengt wat herinneringen terug voor mij .. aan Kenia.

    Ik ga nu snel de rest van verhalen lezen .. ik heb wat in te halen geloof ik ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirko

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 91000

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

USA & Canada 2014

03 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Singapore, Sumatra en Maleisie 2013

18 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Indonesie 2012

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Vietnam 2012

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Afrika 2011

Landen bezocht: