Contrast - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Mirko Vos - WaarBenJij.nu Contrast - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Mirko Vos - WaarBenJij.nu

Contrast

Door: Mirko

Blijf op de hoogte en volg Mirko

02 Juli 2011 | Monaco, Monaco

Nog even een paar daagjes genieten van het weer in Zuid Europa voordat we naar Malawi vliegen. Ik ben een weekend bij Gerben in Monaco. We hebben elkaar voor het laatst in mei gezien en door de vakantie en andere afspraken zou dat anders pas op zijn vroegst ergens eind september weer kunnen worden.
Dit is ook het weekend van de bruiloft van Prins Albert en Charlene Wittstock. Het hele dorp staat in het teken van deze glamoureuze gebeurtenis. Het is leuk om daar als 'beetje resident' bij te mogen zijn.
Een extra bijzonder weekend dus.

De bruiloft heeft naar verluid rond de 45 miljoen eurootjes gekost. Onvoorstelbaar veel geld natuurlijk.
En dan ging er ook nog het gerucht dat de 'pricess to be' een paar dagen voor het huwelijk wilde vluchten omdat ze er achter kwam dat de prins niet 2 maar 3 buitenechtelijke kinderen heeft. Dat was toch bijna een 45 miljoen kostende blamage geworden! Hadden Wim-Lex en Maxima ook onverichter zake naar huis kunnen gaan. Aan mijn weekend had het niet zoveel veranderd hoor. ;-)

Zittend in de zon, met de laptop op schoot heb ik vandaag weer het een en ander uitgezocht en voorbereid voor onze reis. Africa on my mind all day.
Maar terwijl ik opkijk van mijn laptop zie ik de decadentie om mij heen. Onlosmakelijk verbonden met Monaco. Het blijft een typisch oord, waar ik waarschijnlijk niet zoveel te zoeken zou hebben als mijn beste vriend er niet zou wonen. Er liggen diverse jachten van meer dan 50 meter voor mijn neus in het water, ik hoor de sportwagens achter me gas geven op de Boulevard Princesse Grace. Wat een plek. Maar vooral, wat een contrast met waar ik heel de dag mee bezig ben.
Ik moet eerlijk bekennen dat die gedachte me heel erg raakt. Ik kan me geen groter verschil bedenken dan tussen Monaco en het platteland van Zambia. Dat hoef ik waarschijnlijk niet uit te leggen. Hoe divers het leven kan zijn, maar vooral hoe oneerlijk dat dus verdeeld is.
Ik voel me bevoorrecht dat ik het allebei mee mag maken. Alleen smaakt dat ijskoude colaatje wat net voor mijn neus is neergezet nu toch een beetje minder lekker.....

  • 13 Juli 2011 - 10:20

    Willemien:

    Wat een mooie dingen gaan jullie doen!
    Fijne vakantie en onwijs veel succes in Zambia!

    Lieve groeten, Willemien
    (ook aan Gerben)

  • 14 Juli 2011 - 20:31

    Jan En Jolanda:

    Lieve alledrie,

    nog 2 daagjes en dan is het zover, wij wensen jullie ontzettend veel succes toe en een hele mooie
    en nuttige reis gewenst, geniet ook van jullie welverdiende vakantie en wij blijven op de hoogte
    via jullie weblog.

    Lieve groetjes uit het regenachtige en grijze Rotterdam. Jan en Jolanda

  • 15 Juli 2011 - 18:23

    Ynes Edwin & Ainhoa:

    Na waarschijnlijk een prachtige bruiloft nu op naar een prachtige reis.
    Heel veel plezier, succes en heerlijk genieten van elkaar en de mooie, bijzondere reis.


  • 17 Juli 2011 - 12:11

    Hans En Miep Overing:

    Lieve Kim.Mirco en Joa.
    Goede reis en veel positieve dagen.
    We kijken uit naar jullie reiservaringen. Jullie zullen wel beter weer hebben dan hier in het "kikkerlandje"
    Kusje voor Kim en Joa
    Hans en Miep

  • 20 Juli 2011 - 11:16

    Peter En Sophie:

    De trotse vader op Bali heeft ons verteld over zijn geweldige dochter en schoonzoon. Petje af voor jullie inzet voor het weeshuis. We hebben net 50 euro overgemaakt. Heel veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirko

Actief sinds 12 Juni 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 91012

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

USA & Canada 2014

03 Augustus 2013 - 26 Augustus 2013

Singapore, Sumatra en Maleisie 2013

18 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Indonesie 2012

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Vietnam 2012

16 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Afrika 2011

Landen bezocht: